6 content inspiratietips voor recruiters - Baukelien van Minnen

31 jan 2018

De meeste vragen die ik krijg van recruiters die iets doen of willen doen met sociale media gaan over content. Wat moet ik vertellen via sociale media en waar haal ik inspiratie en informatie vandaan?
Omdat het vaak onderschat wordt om met leuke/goede/originele content te komen, hier 6 tips om je op weg te helpen.

6 inspiratietips:

1. Kies een aantal onderwerpen die je wilt benadrukken in de communicatie met je doelgroep. Zorg dat je op die onderwerpen alerts hebt staan en RSS-feeds hebt bij relevante websites. Denk hierbij aan sites als Feedly.

2. Bedenk terugkerende items. Terugkerende items geven de doelgroep inzicht in wat ze kunnen verwachten  en het geeft jou handvatten om content te verzamelen.

  • Video van de week . YouTube biedt een schat aan inspiratie dus hier moet je wekelijks/maandelijks iets leuks kunnen vinden;
  • Het verhaal van… Laat een medewerker aan het woord over een persoonlijk onderwerp. Dit kan zijn een interessante hobby, een exclusieve verzameling, een niet-alledaagse sport;
  • De achtergrond van. Laat een medewerker vertellen hoe hij/zij bij het bedrijf gekomen is. Wat zijn of haar achtergrond is en waarom is gekozen voor dit bedrijf;
  • Maak iedere vrijdag FridayFactDay waarin je een opmerkelijk/leuk/interessant feit over het bedrijf bekend.
     

3. Gebruik foto’s. Foto’s worden beter bekeken dan tekst. Leg  een archief aan met  foto’s die je kunt delen met de doelgroep. B.v. de werkplek, de kantine, het eten, bedrijfsuitjes, de vrijdagmiddag borrel. Hiermee geef je de doelgroep een betere impressie van hoe het is om bij jullie te werken.

4. Bedenk originele acties of wedstrijden waar je fans/volgers/vrienden aan mee kunnen doen en waarmee ze iets kunnen winnen. Denk aan het meest originele cv, het afmaken van een slogan voor het bedrijf, “like my page” acties, meest originele werkoutfit etc.

5. Kies sites/Fanpages/LinkedIngroepen/Google + pages waar je zelf (uit naam van het bedrijf) actief wilt zijn. Zo creëer je buiten je eigen kanaal nog meer kanalen waar mensen met jouw merk/bedrijf in aanraking kunnen komen en waar je ze kunt attenderen op jouw kanaal.

6. Schrijf  een blog bij ( op de website van je bedrijf). Deze blog hoeft niet geschreven te worden door  1 specifieke medewerker.  Verzamel een  vast groepje bloggers die verantwoordelijk zijn voor de minimale invulling van de blog. De blogs kun je weer delen via je sociale mediakanaal waardoor je niet alleen content creëert maar ook extra verkeer naar je website/blog.

Buiten de mensen die verantwoordelijk zijn voor de content is het goed om juist ook andere mensen uit de organisatie mee te laten doen aan de inspiratiesessie. Dit zorgt ervoor dat jouw werk transparanter wordt en je hebt direct ambassadeurs binnen je organisatie voor je initiatieven.

Academy for Recruitment: www.academyforrecruitment.nl

 

 

 

Delen op Social Media

terug naar overzicht

INITIATIEFNEMERS EN PARTNERS

Realisatie: 7U Digital Originals