De leer(r)evolutie; reflectie en het zoeken naar unieke waarde

04 sep 2018


Ongeveer een jaar geleden werden wij door de studenten van de opleiding Recruitment Professional uitgedaagd om meer te halen uit de “student experience”. In de opleiding loopt de candidate experience als een rode draad door alle modules heen. Met alle kennis die de studenten daarbij hadden opgedaan gingen ze ook kritisch kijken naar hun eigen ervaring als student. Trots door de kritische houding en de praktische toepassing van de leerstof, geprikkeld, maar ook met rode koontjes, gingen we terug naar de tekentafel.

Het mooie van opnieuw beginnen is dat je weer teruggaat naar je unieke waarde. Onze unieke waarde ligt in de combinatie van gedegen kennis van de recruitment markt met bewezen en prikkelende trainingstechnieken. We kwamen erachter dat we dat laatste te weinig hadden benut. Daardoor hadden we niet de allerbeste versie van onszelf laten zien en waren we minder uniek als opleiding. Vakkennis is belangrijk. Maar vooral de manier van leren moet leuk genoeg zijn om te boeien, te prikkelen, uit te dagen.

Deze exercitie leerde ons dus weer hoe belangrijk het is om continu te blijven werken aan de beste versie van jezelf. En dat is precies wat we in de vernieuwde opleiding Recruitment Professional doen. We laten recruiters hun eigen unieke waardes bepalen. We zetten een persoonlijkheidstest in, laten mensen zelf nadenken over hun talenten. Maar wat we vooral belangrijk vinden is dat mensen gaan reflecteren, nieuwe dingen uitproberen, uit hun comfortzone komen om zo nieuwe dingen over zichzelf te leren.

Afgelopen zomer las ik het boek “de Leer(r)evolutie” van Jeroen Busscher. Busscher zegt hierin het volgende: “In deze snel veranderende tijd moeten mensen niet alleen leren om mee te blijven veranderen; ze moeten zich ook steeds afvragen wat maakt dat ze unieke waarde kunnen blijven toevoegen”. In een artikel van afgelopen week heeft hij het over de Leerrevolutie op het werk: zoeken naar een hoger doel. Hierin heeft hij het over persoonlijke ontwikkeling op 3 vlakken: 1. Ken jezelf 2. Ik en de ander en 3. Ik en het hogere. Wij geloven ook in dat hogere. Wij geloven dat recruiters het verschil kunnen maken. Dat recruiters een actieve rol kunnen pakken om de arbeidsmarkt te hervormen. En dat ze daarnaar moeten streven.

Natuurlijk moet je als recruiter nieuwe (technologische) ontwikkelingen bijhouden en toe kunnen passen. En daar doen we heel veel aan in onze opleidingen en trainingen. Maar de belangrijkste vraag is: hoe verhoud jij je als recruiter tot die ontwikkelingen? Op dat punt denk ik dat we ons onderscheiden.

Wil jij als recruiter ook werken aan de beste versie van jezelf? Naast het toepassen van nieuwe technologie ook leren hoe je unieke waarde kunt blijven toevoegen, kunt verrassen en beïnvloeden?

Op 29 januari start er weer een nieuwe klas van de opleiding Recruitment Professional. Schrijf je hier in.

Delen op Social Media

terug naar overzicht

INITIATIEFNEMERS EN PARTNERS

Realisatie: 7U Digital Originals