De nieuwste technologie trends en hoe te gebruiken in recruitment

21 feb 2018

De huidige arbeidsmarkt is grotendeels kandidaat-gedreven. De strijd om toptalent uit de pool met onvoldoende gekwalificeerde kandidaten aan te trekken, wordt steeds moeilijker. Bovendien veranderen digitale technologieën - sociale media, kunstmatige intelligentie en de cloud - de manier waarop HR recruitment werkt.

Dankzij de technologische vooruitgang kunnen start-ups en Fintech-bedrijven gemakkelijk concurreren met multinationals voor hetzelfde talent. Helaas zijn hoogopgeleide professionals maar weinigen tussen. Dat betekent dat bedrijven en recruiters harder moeten werken om toptalent te vinden, aan te trekken, in te huren en te behouden.

Als gevolg hiervan worden recruiters gedwongen om technologie te omarmen voor 'troost'. In feite vertrouwt nu ongeveer 75% van de wervings- en talentmanagers op het Applicant Tracking System en andere wervingssoftware om hun wervingsproces te verbeteren.

Maar er is meer dan dat.

Als je van recruitment houdt, moet je je gordels vastmaken, want de rit gaat hobbelig zijn, vooral voor degenen die niet begrijpen wat de toekomst van de recruitment inhoudt.

Dit zijn technologische trends die talentverwerving en recruitment van pro's moeten benutten in hun zoektocht naar het aantrekken van het beste talent.

Big data-analyse - de supermacht van de nieuwe recruiters
Een paar jaar geleden was talentverwerving een mensenvak. Maar de recente technologische vooruitgang heeft het ook tot een aantal beroepen gemaakt. De meeste wervingsmanagers en andere talentprofessionals geloven dat data de nieuwe rekruteringstendensen aansturen die van invloed zijn op bedrijven die nieuw talent inhuren.

Het idee is dat het gebruik van gegevens voor het werven van talent niet nieuw is. Maar de toegenomen hoeveelheid data die door bedrijven wordt geproduceerd en de snelheid waarmee kan worden geanalyseerd, maakt het een zeer nuttig hulpmiddel voor talentmanagers.

Data biedt bedrijven inzichten die helpen bij het rekruteren van managers bij het nemen van beslissingen. Tegenwoordig gebruiken personeelsmanagers gegevens om strategische beslissingen te nemen. Dat betekent dat recruiters met talentenintelligentiestrategieën moeten komen die gebruik maken van gegevens om intelligente wervingsbeslissingen te nemen. Bedrijven zoals bijvoorbeeld Jetblue, Novartis, Nielsen, maken al gebruik van gegevens om top latente te vinden, te koesteren, te beheren en te huren.

2. AI - het geheime werkpaard
Het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) wordt een van de toptrends waar iedereen verliefd op wordt. Toegegeven, slechts weinigen krijgen het belang of de impact van AI in hun bedrijven. AI neemt langzaam een ​​sterke positie in bij het rekruteren. Volgens bevindingen uit de Human Survey 2017 Survey van Harvey Nash is ongeveer 15% van de HR-leiders in meer dan 40 landen van mening dat automatisering en AI al gevolgen hebben voor hun werkplek.


Hoe helpt het? Als een talent- en acquisitiemanager ziet u waarschijnlijk enkele van uw meest repetitieve taken - bijvoorbeeld CV-screening - die door de nieuwe technologie worden uitgevoerd. Het gebruik van AI-enabled recruitment software zoals LinkedIn Recruiter helpt bijvoorbeeld om het proces van het zoeken naar kandidaten te automatiseren. Het geeft je ook snel de kandidaten die al aan je criteria voldoen.

Andere op AI gebaseerde technologieën - Chatbots - helpt u te reageren op verschillende vragen van kandidaten. Op die manier wil je niet op alle gestelde vragen reageren. AI helpt de workload te verminderen, vooral wanneer u repetitieve taken moet uitvoeren. En dat vereenvoudigt uw werk, verbetert de algemene 'klantervaring' en leidt ook tot een enorme besparing van tijdsbestedingen.


3. Werving van sociale media
Het zoeken en werven van werknemers via sociale media is in opkomst. Hoewel het gebruik van sociale netwerksites zoals Facebook, LinkedIn of Twitter om geschikte kandidaten te vinden niet nieuw is, dwingt de verstorende kracht van verandering de meeste zoekopdrachten naar sociale media-sites. En dat maakt deze platforms een betere plaats voor recruiters om goed afgeronde kandidaten te vinden.

Tot op heden verbeteren de functies van sociale-mediasites voortdurend. Dat maakt het voor recruiters gemakkelijk om verschillende profielen te doorzoeken, waardoor ze een veel breder bereik hebben om het beste talent te vinden. In feite zijn ongeveer 94% van de managers voor talentacquisitie netwerken op sociale-mediasites om uit te kijken naar de beste talenten.

Maar u moet de tactieken en hulpmiddelen kennen die u moet gebruiken om uw visserijexpeditie op social media tot een succes te maken.

4. Aanwervingssoftware en trackingsystemen voor aanvragers (ATS)
Recruiters wenden zich tot wervingsoftware om hen te helpen de efficiëntie van het proces te vergroten. Tegenwoordig gebruikt ongeveer 70% van de wervingsbedrijven een of andere vorm van Applicant Tracking Systems. Er zijn veel voordelen voor de alomtegenwoordigheid van deze software als het gaat om het verwerven van talent. ATS helpt bij het documenteren van werknemersrecords en de bijbehorende wervingsgeschiedenis en -activiteit. En het allerbelangrijkste is dat het bijdraagt ​​aan het waarborgen van naleving onder verschillende staatswetten die werving en aanstelling van overheidstalenten mogelijk maken.

Bron: PC world

Delen op Social Media

terug naar overzicht

INITIATIEFNEMERS EN PARTNERS

Realisatie: 7U Digital Originals