PERSBERICHT: Oprichting Academy for Recruitment

17 aug 2017

Wij zijn zeer verheugd te kunnen mededelen dat de Academy for Recruitment is gestart. De Academy for Recruitment biedt een complete leergang en masterclasses voor ervaren recruiters aan. Tevens zal de Academy for Recruitment zorgdragen voor de trainingen van de komende klassen van de Hogeschool voor Recruitment.

Het is een vak!
Recruitment is een vak dat in een schaarser wordende arbeidsmarkt steeds belangrijker wordt. Naast kennis en inzicht en de juiste competenties is ook een uitgebreid (on- en offline) netwerk vereist. De deelnemers maken dan ook actief kennis met verschillende toonaangevende organisaties in de wereld van recruitment. De Academy for Recruitment gaat diep in op thema's als Personal Branding, Candidate/Client acquisition and experience, Recruitment Marketing, Searchen and Sourcen. Het maken van Wervingsadvies en het Recruitment Plan vormt de rode draad.

Samenbrengen van vraag en aanbod
Recruiters zijn in de steeds schaarser wordende wereld van arbeid steeds belangrijker. Recruiters zijn continu in verbinding met hun opdrachtgevers, zowel intern als extern. Het vraagt om senior competenties en vaardigheden om de klantvraag te begrijpen, te analyseren en door te kunnen vertalen naar aanbod op een nog steeds veranderende arbeidsmarkt. Als recruiter moet je immers kandidaten kunnen verleiden maar ook stevig kunnen onderhandelen. De Academy for Recruitment legt een uitstekend fundament voor vakvolwassen recruitment.

Selectie
Om de kwaliteit van de opleiding te borgen, kiest de Academy for Recruitment een uitgebreide selectieprocedure voor aanvang van de opleiding. Een assessment en een persoonlijk telefonisch interview maken hier onderdeel van uit. Een groot team van experts zorgt er vervolgens voor dat recruiters met het juiste profiel en vooral ook met de juiste motivatie klaargestoomd worden voor de enorme vraag naar vakbekwame en succesvolle allrounders.

Blended
De opleiding van de Academy for Recruitment wordt in een optimale blended vorm aangeboden. Naast uitgebreide theorie en praktijkopdrachten biedt de Academy for Recruitment ook een geavanceerde App om het geleerde in de praktijk te brengen. De kracht van de Academy for Recruitment schuilt verder in het hands-on karakter van de opleiding. De deelnemers kunnen direct met de geboden leerstof in de dagelijkse praktijk aan de slag gaan. Het toepassen van social media en technologische innovaties gedurende de opleiding zijn een vanzelfsprekendheid, net als het netwerken met andere recruiters. Het niveau van de Academy for Recruitment is vergelijkbaar met Post HBO.

Meer informatie over de Academy for Recruitment vindt u op www.academyforrecruitment.nl

Delen op Social Media

INITIATIEFNEMERS EN PARTNERS