Wat de trends in HR en recruitment zijn? LinkedIn zocht het uit...

29 jan 2018

Maar liefst 78 procent van de recruiters en HR-professionals geeft aan dat diversiteit hun manier van werken beïnvloedt. Vooral om de bedrijfscultuur en het gevoel ergens bij te horen te verbeteren. 

De focus ligt vooral op genderdiversiteit (71 procent). Daarna volgen etnische diversiteit (49 procent) en diversiteit in leeftijd (48 procent), zo blijkt uit onderzoek van LinkedIn onder 8.800 professionals uit 39 landen gepresenteerd in het Global Recruiting Trends-rapport.

Op dit moment is Nederland niet het land waar diversiteit het hoogste op de agenda staat (bovenaan staan Zuid-Afrika, Australië, China, het VK en Scandinavië). Toch zal dit onderwerp ook hier steeds belangrijker worden in 2018.

Artificial intelligence

Sneller en slimmer werken door het automatiseren van administratieve taken en het verzamelen van relevante insights. Deze ontwikkeling neemt een vlucht in 2018. 67 procent van de recruiters en hr professionals geeft aan dat het tijd scheelt, 43 procent vindt het objectiever omdat de persoonlijke voorkeur niet meespeelt en 31 procent stelt dat door AI betere matches worden gevonden.

Data

Ook data drukt een steeds grotere stempel op de manier waarop recruiters en hr professionals werken. De juiste data helpt bij het vergroten van talentbehoud (56 procent) en bij het voorspellen van komende skills gaps (50 procent). Werkgevers kunnen gemakkelijker werken aan bijvoorbeeld een intern opleidingsbeleid.

Nieuwe recruitment-tools

Van de ondervraagden geeft 63 procent aan dat ze tijdens het recruiting-proces moeite hebben met het achterhalen van de soft skills van het talent. Dit wordt gevolgd door inzicht in de zwaktes van een kandidaat (57 procent) en de persoonlijke voorkeur (42 procent). Daardoor worden vaker nieuwe technieken gebruikt zoals een ontmoeting in een informele setting (53 procent), virtual reality assessments (28 procent) en video-interviews (18 procent).

Delen op Social Media

terug naar overzicht

INITIATIEFNEMERS EN PARTNERS

Realisatie: 7U Digital Originals