Op een arbeidsmarkt waar we moeten vechten om kandidaten is de eerste indruk die je achterlaat bepalend voor de verdere relatie. Die moet dan ook raak zijn. Op inhoud, op voorbereiding en op onderscheidend vermogen. Hoe benader je kandidaten? Op welke toon? Via welk kanaal? En wat zeg je dan? In dit dagdeel gaan we in op de verschillende manieren waarop je (passieve) kandidaten kunt bewegen en hoe je ze vervolgens blijft boeien in het hele recruitment proces. Welke methode past bij jou en je doelgroep?

  • Bewust kiezen voor een directe of indirecte benadering.
  • Hoe schrijf je de beste e-mail, 140 teken-Tweet, inMail, whatsapp bericht voor jouw doelgroep?
  • De kunst van het verleiden
  • Verwachtingsmanagement
  • Contactmomenten
  • Obstakels die ervoor zorgen dat kandidaten afhaken

Voorbereiding en inleven is niet het halve werk. Het is ons werk!

Na afloop ben je in staat om:

  • Je recruitment activiteitenactief in zowel gedrag als tekst aan te laten sluiten bij de belevingswereld van jouw doelgroep
  • (Passieve) kandidaten actief op een passende wijze te benaderen (op een onderscheidende manier)
  • In iedere benaderingssituatie bewust te kiezen voor een directe of indirecte benadering
  • Online content te genereren waarmee je jouw doelgroep kunt binden en boeien

Delen op Social Media

INITIATIEFNEMERS EN PARTNERS

Realisatie: 7U Digital Originals