Maak meer impact
als recruiter

Een interactieve klassikale & online opleiding

Wil jij weten hoe je betere kandidaten vindt met minder tijd, geld en moeite? Tijdens de opleiding Recruitment Professional leer je hoe jij jouw recruitmentproces optimaal inricht met een solide theoretische onderbouwing.

Je leert hoe je effici√ęnter werkt in het zeer dynamische recruitmentvak en je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op gebieden als employer branding, social media advertisment en videorecruitment. Niet alleen doe jij meer fundamentele kennis op over recruitment, maar je past dit ook direct tijdens de opleiding toe op jouw eigen processen.

Kennis die je direct kunt toepassen in de praktijk. 

Focus op het optimaliseren van jouw recruitmentproces.

Altijd de meest actuele stand van zaken. 

Opleiding

Maak meer impact als recruiter

Recruitment is meer dan alleen het werven van personeel. Je hebt veel invloed op organisaties. Want jij zorgt ervoor dat de juiste persoon op de juiste plek belandt. Dat mensen gevonden en verbonden worden. Dat zij terecht komen op de plek waar ze zich thuis voelen. Jij bouwt, vormt en cre√ęert teams. Hierbij ben jij het gezicht van √©√©n of soms wel tientallen organisaties. Maar hoe zorg je √©cht voor impact? Tijdens de opleiding Recruitment Professional komt dit allemaal aan bod.

Opzet

Een interactieve klassikale & online opleiding

De opleiding is interactief opgezet en vraagt persoonlijke input. Zowel live als online.
  • Je stelt jouw persoonlijke profiel op
  • Je maakt gebruik van een online omgeving
  • Voor elke training maak je voorbereidende opdrachten
  • Je bouwt aan je eigen portfolio
  • De opleiding eindigt met een leuke interactieve examendag

Inhoud

De 11 modules van de opleiding Recruitment Professional

De opleiding Recruitment Professional bestaat uit 11 modules en een examendag. Bij iedere module worden thema's behandeld waarmee jij jouw organisatie naar een hoger niveau kunt tillen. Je kunt de opgedane kennis en vaardigheden meteen toepassen in je dagelijkse praktijk.
De opleiding Recruitment Professional bestaat uit 11 modules en een examendag. Bij iedere module worden thema's behandeld waarmee jij jouw organisatie naar een hoger niveau kunt tillen. Je kunt de opgedane kennis en vaardigheden meteen toepassen in je dagelijkse praktijk.

In deze training leer je goed, authentiek en onderscheidend te pitchen, zowel online als offline. Verder werk je aan je zicht- en vindbaarheid. Na afloop ben je in staat om:

  • in √©√©n minuut een eigen mondelinge pitch te verzorgen;
  • een onderscheidend en (voor je doelgroep) vindbaar LinkedIn-profiel te maken;
  • jouw online netwerk verder uit te bouwen en te onderhouden;
  • content te cre√ęren waarmee je jouw personal brand versterkt.

Een goed ingericht recruitmentproces is onmisbaar binnen elke organisatie, groot of klein. Om talent te boeien en te binden dien je jezelf te onderscheiden. Een goed recruitmentproces draagt daaraan bij. In deze e-learning leer je om jouw recruitmentproces inzichtelijk te maken en waar mogelijk te optimaliseren. Tijdens de interactieve (online) sessie die daarna volgt kun je je eigen cases inbrengen, en je nog verder verdiepen in de stof. Na afloop van deze e-learning ben je in staat om:

  • De verschillende stappen in jouw recruitmentproces te benoemen en op een duidelijke en visueel aantrekkelijke manier in kaart te brengen.
  • De verschillende stakeholders die een rol spelen in jouw recruitmentproces te identificeren.
  • Data te koppelen aan jouw recruitmentproces.
  • Knelpunten in het recruitmentproces te herkennen en te herstellen.
  • Jouw recruitmentproces te optimaliseren.
  • Je bij het inrichten van jouw recruitmentproces te focussen op een ultieme candidate experience.

Hoe effici√ęnter je werkt, hoe meer tijd er is om jouw talenten volop te benutten en meer aandacht te besteden aan jouw klanten en kandidaten.

Employer branding is een must voor iedere organisatie. Door te werken aan jouw werkgeversimago, trek je talent aan. Geen ‚Äúwij van WC-Eend adviseren WC-Eend‚ÄĚ, maar echte, eerlijke verhalen waarmee je kunt matchen op cultuur en waarden.

Na afloop ben je in staat om:

  • de missie en visie van de organisatie te achterhalen;
  • de ziel van een organisatie te achterhalen door de juiste vragen te stellen. Wat maakt een organisatie onderscheidend, waar zit de energie?
  • dit om te zetten naar een inspirerend werkgeversverhaal dat aansluit bij jouw doelgroep.

In deze training leer je de 6 fases kennen die kandidaten doorlopen in het recruitmentproces. In elke fase moet je kandidaten zien te boeien en te binden.

Na afloop ben je in staat om:

  • alle contactmomenten met je kandidaat in kaart te brengen en te ranken;
  • je recruitmentactiviteiten actief in zowel gedrag als tekst aan te passen aan de belevingswereld van jouw doelgroep;
  • kandidaten in alle 6 fases aan je organisatie te binden;
  • het recruitmentproces van jouw organisatie te optimaliseren door deze aan te laten sluiten bij de belevingswereld van jouw doelgroep.

Hoe stel jij een wervingsadvies op? Na afloop ben je in staat om:

  • vragen te formuleren die jou helpen om de ondergrens van een vacature te bepalen en je in staat stellen zo effici√ęnt mogelijk te werven en te selecteren;
  • je doelgroep op basis van 5 criteria in kaart te brengen;
  • een inschatting te maken van de wervingshaalbaarheid van een vacature en op basis daarvan verwachtingen te managen;
  • het VIF (vacature intake formulier) te vertalen naar een eigen VIF.

Gericht werven is succesvol recruiten!

Hoe verleidelijk zijn jouw vacatureteksten? Tijdens deze training leer je de waarde en werking van een vacaturetekst, hoe je je doelgroep op de juiste manier kunt aanspreken en hoe je een onderscheidende tekst kunt schrijven. Daarnaast gaan we aan de slag met SEO (search engine optimization). Hoe zorg je ervoor dat jouw vacaturetekst vindbaar is in Google?

Na afloop ben je in staat om:

  • vanuit het wervingsadvies een vacaturetekst op te stellen;
  • een vacaturetekst te schrijven die aansluit bij de belevingswereld van je doelgroep;
  • vacatureteksten/uitingen te optimaliseren voor zoekmachines zoals Google.

Social media advertisment is een effectieve manier om jouw vacature online te promoten. Na afloop van de training heb jij je eerste campagne ingericht en staat deze klaar om gelanceerd te worden. Klaar om jouw ideale kandidaat te laten reageren en je openstaande vacature in te vullen!

Tijdens de training leer je:

  • wanneer je social advertising in kunt zetten;
  • hoe je jouw doelgroep in kunt stellen;
  • welke verschillende advertenties je in kunt zetten;
  • hoe je een advertentie optimaal inricht.

Tijdens deze interactieve training nemen we je mee in de mogelijkheden van het inzetten van video voor recruitment. Je gaat doelstellingen formuleren, maar vooral ook zelf aan de slag! We leren je de basics van het maken en editen van video’s met je smartphone en geven je tips over geluid, licht en presentatie.

Na afloop ben je in staat om:

  • de toegevoegde waarde van video voor jouw doelgroep te benoemen;
  • het doel en de inhoud van een wervende video te bepalen en omschrijven;
  • zelfstandig een korte video op te nemen met je smartphone;
  • tijdens de video de basis videotechnieken toe te passen;
  • zelf een video te editen met je smartphone.

Aan elke goede search ligt een vacature-intake ten grondslag. Slim en gericht searchen maken wervingssucces heel maakbaar. Searchen gaat over zoeken met behulp van Facebook, LinkedIn, Google, Twitter, Boolean Logic maar ook over cv-databases en andere slimme manieren om talent te spotten.

Na afloop ben je in staat om:

  • een searchprofiel op te stellen voor een specifieke doelgroep;
  • een searchstring te maken om die doelgroep te vinden via Google;
  • meerdere kanalen te gebruiken om jouw (gewenste) profiel te vinden en te binden.

We geven je inzicht in de verschillende persoonlijkheidstypen en kijken hoe je jouw kandidaat optimaal kunt be√Įnvloeden (en overtuigen!). Tijdens de training oefenen we verschillende rollenspellen waarin de verschillende typen kandidaten centraal staan. Een interactieve dag!

Na afloop van de training doel(groep)gericht interviewen ben je in staat om:

  • een gestructureerd gesprek te voeren en doelgericht te communiceren;
  • verschillende typen kandidaten en mensen te herkennen en hierop in te spelen;
  • overtuigend te zijn in je gespreksvoering.

Tijdens de module Dilemma’s en ethiek gaan we aan de slag met de vraagstukken waar je dagelijks als recruiter mee te maken krijgt. Je bent gatekeeper van de cultuur binnen je organisatie. Hoe objectief ben jij als recruiter?

Na afloop van de module dilemma’s en ethiek:

  • heb je inzicht in de wetgeving op het gebied van privacy en discriminatie;
  • weet je hoe je om dient te gaan met discriminerende verzoeken en dit kunt uitleggen aan je opdrachtgever;
  • weet je hoe je voordeel kunt behalen door juist te handelen.

Deze opleiding sluit je af met een feestelijke dag. Op deze dag presenteer jij jouw eindproduct. Dit eindproduct bestaat uit alle praktijkopdrachten die je bij de trainingen hebt gemaakt. Deze eindopdracht is tevens een portfolio dat jij in je verdere carrière kunt gebruiken. 

Recruitment professional - Trainingen en opleidingen - online

De online leeromgeving

Naast de trainingen krijg je ook 24/7 toegang tot een online leeromgeving. Hier kan je je kennis verbreden en je vaardigheden verbeteren. Je vindt hier ook alle voorbereidende opdrachten, theorie en jouw portfolio. Zo ben je optimaal voorbereid op de trainingen. In de online leeromgeving leer je in je eigen tempo, waar en wanneer je maar wilt. Daarnaast heb je toegang tot een online platform, waarin jij en andere deelnemers vragen kunnen stellen aan elkaar en aan je trainers.

Trainingen van experts uit het vak

De opleiding bestaat uit 11 modules. Elke module wordt gegeven door een expert met veel ervaring in het recruitmentvak. Hiernaast zie je een aantal van de trainers. Klik op de afbeeldingen hiernaast om alvast kennis met hen te maken.

Leerdoelen

Aan de gang met jouw recruitmentproces

Persoonlijke ontwikkeling

In deze opleiding is niet alleen aandacht voor kennisdeling, maar ook voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Naast alles over recruitment, leer je ook nieuwe dingen over jezelf. Je staat sterker in je schoenen als recruiter en als mens.

Optimaliseren van jouw recruitmentproces

Na het volgen van deze opleiding heb jij de tools en kennis tot je beschikking om jouw recruitmentproces te optimaliseren. Jij weet precies hoe je de knelpunten vindt en wat je kan doen om het proces effici√ęnter √©n effectiever in te richten.

Vergroot jouw impact als recruiter

Als recruiter heb je veel invloed op een of misschien wel meerdere organisaties. Met je nieuwe kennis en vaardigheden ben jij in staat om echt het verschil te maken. Jij weet precies hoe je de beste matches maakt en sterke teams bouwt.

Leer vaardigheden en kennis

De kennis en vaardigheden die je leert tijdens de opleiding zijn essentieel voor een goede recruiter. Door interactief met de stof bezig te zijn, blijft de kennis je lang bij. Daar heb je de rest van je loopbaan voordeel van.

Voor wie is deze Recruitment Professional opleiding?

De opleiding Recruitment Professional is geschikt voor iedere recruiter die al een tijdje in het vak zit. De trainingen zijn interactief opgezet, waardoor je niet alleen leert van de trainer, maar ook van je mede-cursisten. Je leert op een praktische manier hoe je het recruitmentproces van jouw organisatie naar een hoger niveau kan tillen. Na deze opleiding ben je niet alleen van betekenis voor jouw organisatie, maar ook voor jouw klanten en kandidaten.

Lees hier wat andere cursisten van de training vonden. 

Wat anderen van deze opleiding vonden:

Kim Hulsink - recruitment professional

‚ÄúIk kijk terug op een leerzame, gezellige en bovenal een unieke ervaring waar ik mijzelf en mijn netwerk een enorme boost heb kunnen geven!‚ÄĚ

– Kim Hulsink (Recruiter Careercontrol)

Luci√ęne Huizer - Recruitment professional opleiding - 1

‚ÄúVolg de opleiding Recruitment Professional voor meer verdieping in- en rendement uit het recruitmentvak; gewoon doen!‚ÄĚ

– Luci√ęnne Huizer (Recruiter Duozorg)

Ruben Haas - recruitment professional opleiding - evaluatie

‚ÄúDe trainers, vakprofessionals en medestudenten (recruiters) hebben mij veel bijgebracht tijdens deze opleiding. De lesstof en casussen hebben een sterke focus op de actualiteit en de trainers hanteren verschillende methodes om kennis in de praktijk te brengen.‚ÄĚ

– Ruben Haas (Recruiter QOORE Recruitment)

Planning

De 11 modules van de opleiding.

Investering

Investeer in jouw toekomst als recruiter

Kosten

Lesgeld: ‚ā¨ 2.995
Studiemateriaal: ‚ā¨ 350
Toegang tot de online leeromgeving: –
Examendag: – (zie toelichting eindopdracht)
Locatie- en arrangementskosten: –

Toegang tot de online leeromgeving

Tijdens de gehele opleiding krijg je toegang tot een online leeromgeving. Hierin staat de theorie, (voorbereidende) opdrachten en kun je contact opnemen met je trainers.

Eindopdracht

De eindopdracht is inbegrepen bij het lesgeld. Wanneer je niet in een keer slaagt bedraagt het ‚ā¨ 250.

Locatie- en arrangementskosten

De locatiekosten zijn bij het lesgeld inbegrepen. De Academy for Recruitment regelt tijdens je opleiding onbeperkt koffie, thee en water. Wanneer je een hele dag training hebt dan verzorgen wij ook de lunch.

Inschrijven of advies

Wil jij graag studieadvies of je inschrijven?

Yes! Bel me terug.

Wil jij meer informatie of opleidingsadvies?

Yes! Bel me terug!

Wil jij nieuws en updates ontvangen van de Academy for Recruitment?