Instagram marketing | Meer omzet met Instagram

Instagram is uitgegroeid tot een van de populairste sociale mediaplatformen. Veel mensen zijn al actief op Instagram. Ook organisaties hebben vaak een eigen profiel. En omdat ze veel likes en volgers hebben, denken ze dat ze goed bezig zijn. Maar is dat wel zo? Het is niet moeilijk om volgers erbij te krijgen, maar uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van je volgers.

Veel mensen raken gefrustreerd met Instagram, omdat ze niet de gewenste resultaten zien en het alleen maar veel tijd kost. Met de online training Instagram Marketing gaan we juist kijken hoe je meer (goede) volgers kunt bereiken en daarmee ook meer klanten. Dat betekent meer omzet, terwijl het minder tijd kost.

Resultaat:

  • Je hebt meer volgers, klanten en omzet in minder tijd.
  • Je creëert betere content, waarmee je de betrokkenheid van jouw doelgroep vergroot.
  • Je bent in staat een merk op te bouwen met een coherente marketing- en contentstrategie.

Voor wie?

Ondernemers, recruitment marketeers en iedereen die meer wil bereiken met Instagram.

De training Instagram Marketing is waardevol voor iedereen die Instagram (effectief) wil inzetten als sociale mediakanaal. De training is zowel geschikt voor mensen die al ervaring hebben met Instagram als beginners.

Het belang van Instagram

Het aantal Instagram profielen blijft groeien. In 2019 waren er meer dan 25 miljoen zakelijke accounts. Meer dan 80% van alle gebruikers volgt minstens één zakelijk account. Dit zorgt ervoor dat mensen makkelijker nieuwe producten en diensten ontdekken. En vaak is Instagram dan doorslaggevend om te bepalen of ze iets daadwerkelijk kopen. De meerderheid van de gebruikers zijn jonger dan 30 jaar, maar toch is de leeftijd van 33% van de gebruikers tussen de 30 en 49 jaar.

Aanpak

De training Instagram Marketing wordt online gegeven. Het bestaat uit twee dagdelen. Het eerste dagdeel van de training richt zich op de basisvaardigheden van Instagram. Je leert hoe je jouw zakelijk account het beste kan opzetten en hoe je posts, stories en hashtags effectief kunt inzetten. Verder kijken we naar statistieken en jouw feed. In kleine groepjes ga je steeds met opdrachten aan de slag en geven we elkaar feedback. In het tweede dagdeel gaan we de kennis van de ochtend toepassen. Het begint bij het bepalen van jouw Instagram strategieën: wie wil je bereiken? Dat doen we onder andere door het bepalen van jouw ideale klant. Wie is dat en wat vindt hij interessant? Daarna kijken we naar welke woorden jouw ideale klant aanspreken. We oefenen verschillende manieren om interactie te krijgen met jouw doelgroepen. En hoe jij daar dan ook weer op kunt reageren. Hoe ga je bijvoorbeeld om met negatieve reacties? En positieve? Het is belangrijk om jouw Instagramstrategie te integreren in jouw totale marketingstrategie. Daarom maken we een eerste opzet voor jouw contentkalender, en hoe je die daarna ook steeds kunt optimaliseren en bijsturen.

Voor het volgen van de training is het belangrijk dat deelnemers van tevoren hun Instagramaccounts doorgeven (als ze die al hebben). Hier kunnen voorbeelden uitgehaald worden, die besproken kunnen worden gedurende de dag.

Voorbereidende cursus & opdrachten

Voorafgaand aan de training krijgt iedere deelnemer vrijblijvend toegang tot de voorbereidende cursus Succes met Instagram. Deze kan op eigen tempo gevolgd worden via Instagram. De cursus duurt ongeveer 2 uur. Daarnaast ontvang je een werkboek, waarin je alles kunt teruglezen en opdrachten kan maken.

Studielast

Bij de training Instagram marketing horen enkele (voorbereidende) opdrachten. Deze vind je terug in de voorbereidende cursus Succes met Instagram. Daarnaast krijg je voor en na de training challenges om te doen. In totaal is er dus een studielast van ongeveer 6 uur naast het volgen van de training.

Duur

De training duurt één dag en bestaat uit twee dagdelen.

Wie zijn de trainers?

De training Instagram marketing wordt gegeven door Marije van Helvoort. De voorbereidende cursus Succes met Instagram wordt gegeven door Vianne van Scharloo.

Kosten

Deze training kost € 495 (excl. btw). Dit is inclusief het werkboek en de voorbereidende cursus Succes met Instagram.

Voorbereidende cursus Succes met Instagram

Module 1: Instagram, de basics

Module 2: Doelgroepen &contentkalender

Module 3: Timeline,volgers & Influencers

Module 4: Instagram stories

Module 5: Contentcreatie & Storytelling

Module 6: Webcare

Training Instagram marketing

Dagdeel 1: Basisvaardigheden Instagram

  • Een zakelijk account opzetten en de statistieken lezen;
  • Je doelgroep(en) bepalen;
  • Een contentkalender maken en ideeën voor content;
  • Hashtags en mentions gebruiken voor meer bereik;
  • Meer waardevolle volgers krijgen;
  • Werken met (micro-)influencers;
  • Stories en posts maken die jouw doelgroep echt aanspreken;
  • Dos en dont’s
  • Verschillende tools die je kunt gebruiken
  • Kwaliteit vs kwantiteit

Dagdeel 2: Instagram marketing

Deel 1: Content strategie

  • Wie is mijn ideale klant
  • Hoe bereik ik mijn ideale klant
  • Communicatie & woorden: welke moet ik gebruiken?
  • Hashtags
  • Stories
  • Reviews & engagement
  • Coherentestrategie

Deel 2: Groeistrategie

  • Content kalender
  • Meten/ analyseren
  • Bijsturen strategie
  • (Micro-)influencers
  • Advertising
  • Storytelling
  • Integreren binnen marketingplan en andere sociale mediakanalen

Wil jij graag een efficiënter recruitmentproces?