Training Regionaal en doelgroepgericht werven (incompany)

Het werven voor een lokaal georiënteerde onderneming brengt vaak ook lokale werving met zich mee. Dit betekent dat je naast werving via jobboards ook kan gaan nadenken over andere vormen van werving en samenwerking in de regio. Hoe zorg je dat je jouw netwerk zo gaat uitbreiden dat je jouw vijver actief vergroot en je met elkaar sterker staat?

Resultaat

Tijdens deze training gebruik je jouw doelgroep als uitgangspunt. Je werkt een competentieprofiel van je ideale kandidaat uit en koppelt dit aan verschillende regionale initiatieven en organisaties. We helpen je deze actief te benaderen en een concreet plan van aanpak te maken. De volgende onderwerpen worden behandeld:

  • Jouw doelgroep: het opstellen van persoonlijkheids- en competentieprofielen;
  • Lokale wervingskanalen en samenwerkingspartners;
  • Inzet van tijd en middelen;
  • ROI: budget en opbrengst;
  • Leren van het verleden: eerdere acties en successen;
  • Referral recruitment;
  • Opstellen van een concreet actieplan.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor recruiters die minimaal 1 jaar actief zijn in het werkveld. Je werft vooral regionaal.

Opbouw van de Training

De training bestaat uit 1 dagdeel. We starten met het bespreken van de mogelijkheden van regionaal werven. Hierbij gebruiken we de input uit de huiswerkopdracht om een beter beeld te krijgen van de opties en de mogelijkheden. Vervolgens werk je een concreet plan uit.

Voorbereiding

Ter voorbereiding op de training ontvang je een voorbereidende opdracht. Hierbij vragen we je om informatie omtrent acties en successen uit het verleden uit data en gesprekken naar boven te halen. Daarnaast werk je 2 profielen uit.

Duur en tijdinvestering

De training omvat 1 dagdeel van 3 uur. Daarnaast neemt de voorbereiding circa 3 uur in beslag.

Training op maat

Tijdens deze training spelen we in op de leerwensen en uitdagingen van jouw team. Wil je meer weten over de kosten of deze training direct boeken? Bel of mail ons dan meteen.

De volgende onderwerpen worden behandeld:

  • Jouw doelgroep: het opstellen van persoonlijkheids- en competentieprofielen;
  • Lokale wervingskanalen en samenwerkingspartners;
  • Inzet van tijd en middelen;
  • ROI: budget en opbrengst;
  • Leren van het verleden: eerdere acties en successen;
  • Referral recruitment ;
  • Opstellen van een concreet actieplan.

Ontvang nieuws en updates van de Academy for Recruitment