Creatief werven: verspreiden van de vacature via de juiste wervingskanalen

In een krappe arbeidsmarkt is het nog belangrijker dat je alle mogelijke middelen en kanalen inzet die je ter beschikking staan om vacatures te vervullen. Dat hoeft geen kapitalen of dagelijks vele uren werk te kosten. Door goed te kijken naar de doelgroep die je wil bereiken en creatief na te denken over hoe je die doelgroep het beste kunt bereiken, kun je op succesvolle wijze vacatures vervullen. Ook als dit niet je dagelijkse werk is. In deze training krijg je de juiste handvatten aangereikt om succesvol vacatures te ververullen.

De tijd dat een vacature plaatsen op een vacaturesite plaatsen voldoende was om sollicitanten aan te trekken ligt ver achter ons. Er staan al heel veel vacatures op deze vacaturesites. Potentiële sollicitanten kunnen dus kiezen uit vele vacatures. Als ze al zoeken via een vacaturesite…. Het werven van een nieuwe medewerker moet dus anders. Je moet jouw droomsollicitant actief benaderen of veel meer kanalen en middelen inzetten om de juiste kandidaten te bereiken. Ze precies daar bereiken waar ze actief zijn of belangstelling voor hebben. Dat vergt creativiteit én inzicht in je doelgroep. En daar draait het om in deze training, met kennis van jouw doelgroep de juiste middelen en kanalen selecteren om een vacature te vervullen.

Resultaat

Na de training Creatief werven, verspreiden van de vacature via de juiste wervingskanalen:

  • Heb je kennis van een breed scala van wervingsmiddelen en -kanalen
  • Weet je wanneer je welk kanaal of middel het beste kunt inzetten
  • Ken je het verschil tussen algemene en niche vacaturebanken
  • Weet je waarom het belangrijk is om de doelgroep goed in kaart te brengen en weet je hoe je dit zelf doet
  • Heb je kennis gemaakt met de creatieve inzet van wervingsmiddelen en -kanalen door andere werkgevers
  • Heb je zelf nagedacht over het op creatieve wijze inzetten van middelen
  • Weet je dat samenwerken met anderen ook kansen biedt om vacatures te vervullen
  • Heb je voor je eigen vacature(s) een opzet om de werving op te pakken en je vacature succesvol te vervullen!

Hoe pakken we het aan?

De training is interactief. Je wordt uitgedaagd om je creativiteit aan te spreken, middels oefeningen en in gesprek met andere deelnemers. De trainer stimuleert je steeds om de vertaling naar je eigen vacature of vraagstuk te maken. Natuurlijk krijg je ook een theoretische basis mee.

Voor wie?

De training Creatief werven is geschikt voor iedereen die belast is met het vervullen van vacatures, maar geen achtergrond heeft in het werven & selecteren van personeel. Het aanvangsniveau van deze training is mbo.

Duur

Deze training duurt 1 dag (2 dagdelen).

Studiebelasting

Onderdeel van deze training is een voorbereidende opdracht. De studiebelasting hiervoor is circa 1 uur.

Investering

De training Creatief werven kost € 495 (excl. btw).

Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Oefeningen om de creativiteit te stimuleren;
  • Het in kaart brengen van je doelgroep (persona);
  • Introductie zelf op zoek naar kandidaten;
  • Een overzicht van vacaturebanken en hun kenmerken;
  • Een overzicht van wervingsmiddelen- en kanalen en de effectiviteit ervan;
  • Voorbeelden creatieve wervingscampagnes;
  • Samenwerking met derden om vacature te vervullen;
  • De opzet van je eigen wervingsplan.
Inschrijven voor de Creatief werven: verspreiden van de vacature via de juiste wervingskanalen? Direct inschrijven