Winnaars juryprijzen verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter 2020
Marco Hendrikse29 januari 20212 min
Categorie: Recruitment
Laatst gewijzigd op: 25 mei 2023
November 2020 startte het nomineren voor de verkiezing van de Meest Invloedrijke Recruiter 2020 (MIR2020). Aan de oproep tot het nomineren van recruiters werd massaal gehoor gegeven. Maar liefst 35 kandidaten werden genomineerd. Daarvan gaven 21 recruiters aan mee te doen voor de juryprijs. Meedoen voor de juryprijzen betekent dat je via videotool Cammio vijf vragen moet beantwoorden. Op basis van die video’s beoordeelt de jury de recruiters. Achttien recruiters kwamen uiteindelijk voor de juryprijs in aanmerking. Wie wordt Meest Invloedrijke Recruiter van 2020?
Jury MIR2020
Recruiters kregen tot 15 januari de tijd om de video’s in te sturen. De jury, bestaande uit Gusta Timmermans (voorzitter Recruiters United), Marco Hendrikse (Marketing & Content Manager Academy for Recruitment), Arnold Janssen (winnaar MIR2019) en Koen Roozen (oprichter van het RecruitingKantoor en voorzitter van de commissie die in 2020 de Recruiter Code heeft opgesteld), had daarna een ruime week om de inzendingen te beoordelen.
Winnaar verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter 2020
Over de overall winnaar was de jury het snel eens. Recruitment marketeer Marcel Borst (Bluetech Engineering) maakte op de jury de meeste indruk. Hij werd dus verkozen tot de Meest Invloedrijke Recruiter 2020. In de categorie recruitment marketing zaten nog een paar toppers. Als de jury het niveau in een categorie hoog acht, dan kan ook een categorieprijs toegewezen worden. Marcel Borst werd daarmee dus ook winnaar van de categorie recruitment marketing.
Marcel Borst
Kijk hier het korte filmpje van de (coronaproof) uitreiking van de award aan Marcel Borst door Bas Westland, organisator van de verkiezing.
Winnaar categorie corporate recruiter
Ook in de categorie ‘Corporate’ was het niveau van de kandidaten dusdanig hoog dat dat een categoriewinnaar rechtvaardigde. Echter, in deze categorie was het minder makkelijk om direct een winnaar aan te wijzen. Verhitte discussies waren noodzakelijk om tot een winnaar te komen. Was dat Luuk Jan Feitsma (GoDataDrive) of Babette Nagle (CWS Group)? Babette maakte op diverse punten indruk op de jury. Echter, de keuze viel uiteindelijk op Luuk Jan Feitsma. Zijn invloed op anderen, zijn impact op het recruitmentvak, werd net iets hoger ingeschat dan dat van Babette. Dat gaf uiteindelijk de doorslag.
Op het LinkedIn-profiel van Bas Westland is dit filmpje te vinden op de uitreiking van de award aan Luuk Jan.
Publieksprijzen
Op vrijdag 29 januari 2021 werden ook alle winnaars van de publieksprijzen (categorieën talent, interim, agency, corporate en recruitment marketeer) in het zonnetje gezet. In totaal kwamen er ruim 5000 stemmen binnen! Voor een overzicht van de winnaars kun je hier terecht.
Wij gebruiken technologieën zoals cookies om informatie over uw apparaat op te slaan en/of te raadplegen. We doen dit met als doel om de beste ervaring te bieden en om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.