Gesprekstechnieken

Bestaat een groot gedeelte van jouw werkzaamheden uit het voeren van gesprekken met (interne) klanten, kandidaten of medewerkers? Wil jij het rendement van intake-, sales- en coachingsgesprekken verhogen? In de training Gesprekstechnieken leer je hoe je optimaal in gesprek gaat, wat jouw rol is en hoe je het gesprek naar een gewenst einde leidt.

Resultaat:

  • Je hebt meer grip op je gesprekken.
  • Je verbale en non-verbale communicatie is verbeterd.
  • Je bent in staat echt te luisteren, doortastende vragen te stellen en feedback te geven door gebruik te maken van het 4G-feedback model.
  • Je kan gebruik maken van verschillende soorten gesprekstechnieken.
  • Je communiceert zelfbewuster in lastige situaties.

Aanpak

Deze praktijkgerichte training is bedoeld voor iedereen die écht wil leren luisteren en leren doortastend vragen te stellen. De training Gesprekstechnieken wordt op een blended manier aangeboden. Dat betekent dat de training bestaat uit een mix van leeractiviteiten: Online leren (e-learning), klassikaal leren én leren op de werkplek. De theorie bereid je thuis voor, zodat er tijdens de klassikale bijeenkomst meer tijd is voor verdieping en oefenen. De trainer stimuleert de diepgang tijdens de gespreksvoering. Je leert om de ander écht te horen en te bevragen, met weerstand om te gaan en gebruik te maken van verschillende soorten effectieve vraagtechnieken.

Voor wie is de training ‘Gesprekstechnieken’ geschikt?

De training is geschikt voor iedereen die zijn/haar gesprekstechnieken met (interne) klanten, kandidaten of medewerkers wil ontwikkelen en/of verbeteren. Het (aanvangs)niveau van deze training is mbo+.

Duur

Deze training duurt 1 dag (2 dagdelen).

Studiebelasting

Bij training horen voorbereidende theorie en opdrachten. De studiebelasting hiervoor is 8 uur.

Kosten

Je betaalt voor de training Gesprekstechnieken € 495 (excl. btw). Het lesmateriaal zit hierbij inbegrepen.

Na afloop van de training ontvang je een bewijs van deelname.

Heb je vragen over deze training? Neem dan snel contact met ons op.

Mail direct   Bel direct 

Onderwerpen die aan bod komen bij de training ‘Gesprekstechnieken’

  • Gesprekstechnieken: vragen stellen, luisteren,
    doorvragen en samenvatten;
  • Verschillende soorten vraagtechnieken;
  • Effectief omgaan met weerstand, demotie, emoties en conflicten;
  • Goede vervolgafspraken te maken;
  • Complimenten geven;
  • Het geven van feedback (positief en negatief) en het 4G-feedbackmodel;
  • Verschillende rollen in een gesprek en hoe je deze optimaal kunt benutten.
Inschrijven voor de cursus Gesprekstechnieken?

Wil jij graag een efficiënter recruitmentproces?