Maak meer impact
als recruiter

Jij wilt betere kandidaten vinden? In minder tijd en met minder geld en moeite? 

 

Tijdens de opleiding Recruitment Professional leer je hoe jij jouw recruitmentproces optimaal inricht. Dat doe je door inzicht in je eigen proces en met een solide theoretische onderbouwing.

Opleiding

Maak meer impact als recruiter

Recruitment is meer dan alleen het werven van personeel. Je hebt veel invloed op organisaties. Want jij zorgt ervoor dat de juiste persoon op de juiste plek belandt. Dat mensen gevonden en verbonden worden. Dat zij terecht komen op de plek waar ze zich thuis voelen. Jij bouwt, vormt en creëert teams. Hierbij ben jij het gezicht van één of soms wel tientallen organisaties. Maar hoe zorg je écht voor impact? Tijdens de opleiding Recruitment Professional komt dit allemaal aan bod.

Je gaat echt meer impact maken als recruiter. Lees hier over de ervaringen van drie deelnemers aan de opleiding Recruitment Professional: Wie zijn de Recruitment Professionals? 

Opzet

Een interactieve klassikale & online opleiding

De opleiding is interactief opgezet en vraagt persoonlijke input. Zowel live als online.

  • Je stelt jouw persoonlijke profiel op
  • Je maakt gebruik van een online omgeving
  • Voor elke training maak je voorbereidende opdrachten
  • Je bouwt aan je eigen portfolio
  • Je hebt twee intervisiebijeenkomsten
  • De opleiding eindigt met een leuke, interactieve examendag

Opleidingsbrochure
Ontdek meer over de opleiding
Recruitment Professional

De opleiding Recruitment Professional bestaat uit 11 modules en een examendag. Bij iedere module worden thema's behandeld waarmee jij jouw organisatie naar een hoger niveau kunt tillen. Je kunt de opgedane kennis en vaardigheden meteen toepassen in je dagelijkse praktijk.
De opleiding Recruitment Professional bestaat uit 11 modules en een examendag. Bij iedere module worden thema's behandeld waarmee jij jouw organisatie naar een hoger niveau kunt tillen. Je kunt de opgedane kennis en vaardigheden meteen toepassen in je dagelijkse praktijk.

Inhoud

De 11 modules van de opleiding Recruitment Professional

De opleiding Recruitment Professional bestaat uit 11 modules, twee intervisiemomenten en een examendag. Bij iedere module worden thema's behandeld waarmee jij jouw organisatie naar een hoger niveau kunt tillen. Je kunt de opgedane kennis en vaardigheden meteen toepassen in je dagelijkse praktijk.

In deze training leer je goed, authentiek en onderscheidend te pitchen, zowel online als offline. Verder werk je aan je zicht- en vindbaarheid. Na afloop ben je in staat om:

  • in één minuut een eigen mondelinge pitch te verzorgen;
  • een onderscheidend en (voor je doelgroep) vindbaar LinkedIn-profiel te maken;
  • jouw online netwerk verder uit te bouwen en te onderhouden;
  • content te creëren waarmee je jouw personal brand versterkt.

Tijdens de module Ethiek en dilemma’s gaan we aan de slag met de vraagstukken waar je dagelijks als recruiter mee te maken krijgt. Je bent gatekeeper van de cultuur binnen je organisatie. Hoe objectief ben jij als recruiter?

Na afloop van de module Ethiek en dilemma’s:

  • heb je inzicht in de wetgeving op het gebied van privacy en discriminatie;
  • weet je hoe je om dient te gaan met discriminerende verzoeken en dit kunt uitleggen aan je opdrachtgever;
  • weet je hoe je voordeel kunt behalen door juist te handelen.

Een goed ingericht recruitmentproces is onmisbaar binnen elke organisatie, groot of klein. Om talent te boeien en te binden dien je jezelf te onderscheiden. Een goed recruitmentproces draagt daaraan bij. In deze e-learning leer je om jouw recruitmentproces inzichtelijk te maken en waar mogelijk te optimaliseren. Tijdens de interactieve (online) sessie die daarna volgt kun je je eigen cases inbrengen, en je nog verder verdiepen in de stof. Na afloop van deze e-learning ben je in staat om:

  • De verschillende stappen in jouw recruitmentproces te benoemen en op een duidelijke en visueel aantrekkelijke manier in kaart te brengen.
  • De verschillende stakeholders die een rol spelen in jouw recruitmentproces te identificeren.
  • Data te koppelen aan jouw recruitmentproces.
  • Knelpunten in het recruitmentproces te herkennen en te herstellen.
  • Jouw recruitmentproces te optimaliseren.
  • Je bij het inrichten van jouw recruitmentproces te focussen op een ultieme candidate experience.

Hoe efficiënter je werkt, hoe meer tijd er is om jouw talenten volop te benutten en meer aandacht te besteden aan jouw klanten en kandidaten.

Als recruiter komt er veel (tegelijkertijd) op je af. Vacatureaanvragen, opdrachten, teksten schrijven, sollicitaties en gesprekken, searchen en nog veel meer. Hoe zorg je ervoor dat je je niet laat leiden door de waan van de dag, gefocust kunt werken en de juiste prioriteiten (blijft) stellen. Juist, door het slim ‘managen’ van je tijd.

Na afloop:

  • heb je overzicht van al jouw werkzaamheden; 
  • weet je hoe je prioriteiten stelt en welke taken niet direct
    jouw aandacht verdienen;
  • ben je in staat om jouw taken in te plannen, waardoor je
    efficiënter werkt en productiever wordt.

Employer branding is een must voor iedere organisatie. Door te werken aan jouw werkgeversimago, trek je talent aan. Geen “wij van WC-Eend adviseren WC-Eend”, maar echte, eerlijke verhalen waarmee je kunt matchen op cultuur en waarden.

Na afloop ben je in staat om:

  • de missie en visie van de organisatie te achterhalen;
  • de ziel van een organisatie te achterhalen door de juiste vragen te stellen. Wat maakt een organisatie onderscheidend, waar zit de energie?
  • dit om te zetten naar een inspirerend werkgeversverhaal dat aansluit bij jouw doelgroep.

In deze training leer je de 6 fases kennen die kandidaten doorlopen in het recruitmentproces. In elke fase moet je kandidaten zien te boeien en te binden.

Na afloop ben je in staat om:

  • alle contactmomenten met je kandidaat in kaart te brengen en te ranken;
  • je recruitmentactiviteiten actief in zowel gedrag als tekst aan te passen aan de belevingswereld van jouw doelgroep;
  • kandidaten in alle 6 fases aan je organisatie te binden;
  • het recruitmentproces van jouw organisatie te optimaliseren door deze aan te laten sluiten bij de belevingswereld van jouw doelgroep.

Hoe stel jij een wervingsadvies op? Na afloop ben je in staat om:

  • vragen te formuleren die jou helpen om de ondergrens van een vacature te bepalen en je in staat stellen zo efficiënt mogelijk te werven en te selecteren;
  • je doelgroep op basis van 5 criteria in kaart te brengen;
  • een inschatting te maken van de wervingshaalbaarheid van een vacature en op basis daarvan verwachtingen te managen;
  • het VIF (vacature intake formulier) te vertalen naar een eigen VIF.

Gericht werven is succesvol recruiten!

Na afloop ben je in staat om:

  • vanuit het wervingsadvies een vacaturetekst op te stellen;
  • een vacaturetekst te schrijven die aansluit bij de belevingswereld van je doelgroep;
  • vacatureteksten/uitingen te optimaliseren voor zoekmachines zoals Google.

Wist je dat?

  • Vacatureteksten die bestaan uit 250 tot 700 woorden
    leiden tot gemiddeld 30% meer sollicitaties.
  • Dat 9 van de 10 vacatureteksten clichés bevatten en
    dat 1 op de 3 lezers zich hieraan ergert?
  • Mannen reageren als ze voldoen aan 6 van de 10
    functie-eisen, vrouwen bij 10 uit 10.

De vacaturetekst is het meest gebruikte arbeidsmarktcommunicatiemiddel, dus cruciaal in jouw wervingsproces.

Na afloop van deze trainingsdag ben je in staat om:

  • vanuit het wervingsadvies een aantrekkelijke vacaturetekst
    op te stellen;
  • een vacaturetekst te schrijven die aansluit bij de belevingswereld van je doelgroep;
  • vacatureteksten/uitingen te optimaliseren voor zoekmachines.

Tijdens deze interactieve training nemen we je mee in de mogelijkheden van het inzetten van video voor recruitment. Je gaat doelstellingen formuleren, maar vooral ook zelf aan de slag! We leren je de basics van het maken en editen van video’s met je smartphone en geven je tips over geluid, licht en presentatie.

Na afloop ben je in staat om:

  • de toegevoegde waarde van video voor jouw doelgroep te benoemen;
  • het doel en de inhoud van een wervende video te bepalen en omschrijven;
  • zelfstandig een korte video op te nemen met je smartphone;
  • tijdens de video de basis videotechnieken toe te passen;
  • zelf een video te editen met je smartphone.

Meer adverteren en nog harder van de daken schreeuwen dat jij een topwerkgever bent helpen niet om vacatures te vervullen. Dus wat dan? Je zult zelf op zoek moeten naar toptalenten (sourcen). Naar medewerkers die passen binnen het team en die de juiste kennis en vaardigheden bezitten. Maar, vinden is één. Iemand verleiden om met jou het gesprek aan te gaan én overhalen om bij jou te komen werken is minstens een net zo grote uitdaging.

Na afloop ben je in staat om:

  • actief op zoek te gaan, bijvoorbeeld met behulp van Boolean-search, naar geschikte kandidaten;
  • kandidaten met een gerichte boodschap te verleiden om met jou in gesprek te gaan;
  • meerdere kanalen te gebruiken om jouw (gewenste) profiel te vinden en te binden.

We geven je inzicht in de verschillende persoonlijkheidstypen en kijken hoe je jouw kandidaat optimaal kunt beïnvloeden (en overtuigen!). Tijdens de training oefenen we verschillende rollenspellen waarin de verschillende typen kandidaten centraal staan. Een interactieve dag!

Na afloop van de training doel(groep)gericht interviewen ben je in staat om:

  • een gestructureerd gesprek te voeren en doelgericht te communiceren;
  • verschillende typen kandidaten en mensen te herkennen en hierop in te spelen;
  • overtuigend te zijn in je gespreksvoering.

Deze opleiding sluit je af met een feestelijke dag. Op deze dag presenteer jij jouw eindproduct. Dit eindproduct bestaat uit alle praktijkopdrachten die je bij de trainingen hebt gemaakt. Deze eindopdracht is tevens een portfolio dat jij in je verdere carrière kunt gebruiken. 

De online leeromgeving

Naast de trainingen krijg je ook 24/7 toegang tot een online leeromgeving. Hier kan je je kennis verbreden en je vaardigheden verbeteren. Je vindt hier ook alle voorbereidende opdrachten, theorie en jouw portfolio. Zo ben je optimaal voorbereid op de trainingen. In de online leeromgeving leer je in je eigen tempo, waar en wanneer je maar wilt. Daarnaast heb je toegang tot een online platform, waarin jij en andere deelnemers vragen kunnen stellen aan elkaar en aan je trainers.

Trainingen van experts uit het vak

De opleiding bestaat uit 11 modules. Elke module wordt gegeven door een expert met veel ervaring in het recruitmentvak. Hiernaast zie je een aantal van de trainers. 

Noortje-trainer.png

Leerdoelen

Aan de gang met jouw recruitmentproces

Persoonlijke ontwikkeling

In deze opleiding is niet alleen aandacht voor kennisdeling, maar ook voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Naast alles over recruitment, leer je ook nieuwe dingen over jezelf. Je staat sterker in je schoenen als recruiter en als mens.

Optimaliseren van jouw recruitmentproces

Na het volgen van deze opleiding heb jij de tools en kennis tot je beschikking om jouw recruitmentproces te optimaliseren. Jij weet precies hoe je de knelpunten vindt en wat je kan doen om het proces efficiënter én effectiever in te richten.

Vergroot jouw impact als recruiter

Als recruiter heb je veel invloed op een of misschien wel meerdere organisaties. Met je nieuwe kennis en vaardigheden ben jij in staat om echt het verschil te maken. Jij weet precies hoe je de beste matches maakt en sterke teams bouwt.

Leer vaardigheden en kennis

De kennis en vaardigheden die je leert tijdens de opleiding zijn essentieel voor een goede recruiter. Door interactief met de stof bezig te zijn, blijft de kennis je lang bij. Daar heb je de rest van je loopbaan voordeel van.

Voor wie is deze Recruitment Professional opleiding?

De opleiding Recruitment Professional is geschikt voor iedere recruiter die al een tijdje in het vak zit en hbo denk- en werkniveau heeft. De trainingen zijn interactief opgezet, waardoor je niet alleen leert van de trainer, maar ook van je mede-cursisten. Je leert op een praktische manier hoe je het recruitmentproces van jouw organisatie naar een hoger niveau kan tillen. Na deze opleiding ben je niet alleen van betekenis voor jouw organisatie, maar ook voor jouw klanten en kandidaten.

Lees hier wat andere cursisten van de training vonden. 

Wat anderen van deze opleiding vonden:

“Ik kijk terug op een leerzame, gezellige en bovenal een unieke ervaring waar ik mijzelf en mijn netwerk een enorme boost heb kunnen geven!”

– Kim Hulsink (Recruiter Careercontrol)

Luciene-Huizer-Recruitment-professional-opleiding-1.png

“Volg de opleiding Recruitment Professional voor meer verdieping in- en rendement uit het recruitmentvak; gewoon doen!”

– Luciënne Huizer (Recruiter Duozorg)

Foto Herma Ober- van Hienen

“Ik kijk terug op een verdiepende, leerzame en bovenal unieke ervaring. Waarbij ik mijzelf heb kunnen door ontwikkelen als Recruiter, tegelijkertijd heb ik mijn netwerk van vakgenoten vergroot en een enorme boost kunnen geven. Door de keuze te maken om de opleiding “Recruitment professional” te volgen heb ik dit allemaal tegelijkertijd gerealiseerd, het heeft mijn passie, kennis en enthousiasme over het vakgebied van Recruitment versterkt.”

– Herma Ober- van Hienen (Recruitment Consultant Franchise+)

Testimonial van Alfa Accountants en Adviseurs

Alfa Accountants en Adviseurs heeft de Recruitment Professional incompany afgenomen. Hierdoor kunnen wij de opleiding afstemmen op de behoefte van de recruiters binnen een organisatie. 

Planning

De 11 modules van de opleiding.

Investering

Investeer in jouw toekomst als recruiter

  • Kosten

Lesgeld: € 3.895 (excl. btw)

Lesgeld is inclusief:

  • Locatiekosten en de lunches op de locatie;
  • Toegang tot de online leeromgeving;
  • Een assessment;
  • Twee intervisiebijeenkomsten;
  • De beoordeling en verdediging van je portfolio;
  • Het examen

Studiemateriaal: € 350 (excl. btw)

Toegang tot de online leeromgeving

Tijdens de gehele opleiding krijg je toegang tot een online leeromgeving. Hierin staat de theorie, (voorbereidende) opdrachten en kun je contact opnemen met je trainers.

Eindopdracht

De eindopdracht is inbegrepen bij het lesgeld. Wanneer je niet in een keer slaagt bedraagt het € 250 (excl. btw).

Twee intervisiemomenten

Tijdens de opleiding zijn er twee momenten waarop je in gesprek gaat met en feedback krijgt van een ervaren trainer/recruiter. 

Locatie- en arrangementskosten

De locatiekosten zijn bij het lesgeld inbegrepen. De Academy for Recruitment regelt tijdens je opleiding onbeperkt koffie, thee en water. Wanneer je een hele dag training hebt dan verzorgen wij ook de lunch.

Studiebelasting 

De studiebelasting bedraagt circa 65 uur. Daarnaast stel je een portfolio samen dat je verdedigt tijdens de examendag. Dit kost circa 30 uur. 

Aanmelden en inschrijven

Start je aanmelding!

Gebruik het aanmeldformulier. Na ontvangst nemen we binnen 2 werkdagen telefonisch contact met je op om je aanmelding te voltooien.

De modules van de opleiding Recruitment Professional (klik de modules in bovenstaande tekst open voor een beschrijving):

  • Personal Branding
  • Ethiek en Dilemma’s
  • Het Recruitmentproces
  • Timemanagement (e-learning)
  • Employer Branding
  • Candidate Experience
  • Vacatureteksten schrijven & Vacature intake en wervingsadvies
  • Videorecruitment
  • Searchtraining
  • Doel(groep)gericht interviewen
  • Examendag