Incompany training Recruitmentmarketing

Je leert hoe je marketingtactieken en -technieken inzet om te medewerkers te werven. Tijdens de training worden theorie, discussies en presentaties afgewisseld met echt zelf aan de slag gaan.

Duur: 2 dagdelen
4 zelfstudie uren
Prijs op aanvraag

Pas recruitmenttactieken toe om kandidaten te bereiken en te verleiden om te solliciteren

Als je in een krappe arbeidsmarkt kandidaten wilt bereiken en aantrekken, als je vacatures wilt vervullen, dan zul je alles uit de kast moeten trekken. Nu het steeds moeilijker wordt om vacatures te vervullen is het als recruiter noodzakelijk om een goed gevulde recruitmentgereedschapskist te hebben. Een beetje gluren bij de buren, marketing in dit geval, kan dan geen kwaad. Marketing is immers bij uitstek de discipline die zich bezighoudt met het bereiken en aantrekken van mensen. Door het toepassen van recruitment marketing wordt je een succesvollere recruiter.

Wat is recruitment marketing?

Recruitment marketing omvat alle strategieën en tactieken die je als recruiter inzet om je als werkgever te promoten. Het draait om aantrekken van talenten en om hen uiteindelijk te overtuigen bij je te solliciteren. Daarbij laat je zien hoe (aantrekkelijk) het is om bij jou (of je klant) te werken. Het gaat om de ‘werkgeversbelofte’. Om dat te laten zien kun je bijvoorbeeld sociale media, contentmarketing en online advertenties inzetten.

Lees hier meer over Wat recruitment marketing is en wat je ermee kunt

De training

De training recruitment marketing is een interactieve training. Tijdens deze training leer je hoe je marketingtactieken en -technieken inzet om medewerkers te werven. Je gaat aan de slag met de belofte die je als werkgever richting de arbeidsmarkt doet, je Employer Value Proposition (EVP), het maken van een persona en het toepassen van marketingtechnieken. Tijdens de training worden theorie, discussies en presentaties afgewisseld met echt zelf aan de slag gaan.

Voor wie is de training recruitment marketing geschikt?

Deze training is geschikt voor iedere recruiter die alle mogelijke middelen en kanalen wil gebruiken om kandidaten aan te trekken en te verleiden tot solliciteren.

Het (aanvangs-)niveau van de training is mbo+.

Resultaat

Na afloop van de training recruitment marketing ben je in staat om:

  • Te vertellen wat recruitment marketing is en wanneer je het inzet;
  • De EVP van jouw organisatie te benoemen;
  • Een candidate persona op te stellen;
  • Het verband tussen recruitment marketing en employer branding te zien;
  • Het verschil tussen positionering en propositie uit te leggen;
  • Zelf een advertentie te maken die aansluit bij de doelgroep waarvoor je werft.

Duur

Deze training duurt 1 dag (2 dagdelen). Daarnaast heb je ongeveer 4 uur aan studiebelasting. Voor aanvang van de training ontvang je een voorbereidende opdracht.

Inhoud

Na afloop van de training recruitment marketing ben je in staat om:

  • Te vertellen wat recruitment marketing is en wanneer je het inzet;
  • De EVP van jouw organisatie te benoemen;
  • Een candidate persona op te stellen;
  • Het verband tussen recruitment marketing en employer branding te zien;
  • Het verschil tussen positionering en propositie uit te leggen;
  • Zelf een advertentie te maken die aansluit bij de doelgroep waarvoor je werft.
>